Praktisk information til skolestart

Her kan du orientere dig om de praktiske detaljer for starten på skoleåret fra august 2017 for dig, som er ny på VUC Syd.

På VUC Syd er undervisningen helt digital og tilrettelagt til iPad. Den er derfor dit vigtigste arbejdsredskab under uddannelsen. 

Køb iPad til god pris eller lån den?

Du kan købe iPad’en på meget gode vilkår, eller du kan vælge at låne den.​

Hvis du ønsker at købe iPad’en kan du nu gøre det til en god pris hos Atea og deres koncept “Students Dream”. LÆS MERE HER

Hvis du vælger at låne en iPad og aflevere den igen, når du er færdig med dit uddannelsesforløb, skal du betale et depositum på 300 kr. pr. semester. Går du på VUC Syd et helt år, skal du således betale i alt 600 kr. for at låne udstyret. Beløbet opkræves på én gang, når du bliver tilmeldt. Du kan få dit depositum retur, når du har afsluttet dit uddannelsesforløb ved VUC Syd og afleveret din iPad.

Yderligere informationer om køb og lån af iPad kan du finde her.

Udlevering af iPad

Vælger du at købe din iPad, bliver den sendt til din private adresse direkte fra Atea.

Vælger du at låne din iPad, får du den udleveret ved opstart 7. august. Men for at du kan få udleveret en iPad, er det vigtigt, at du medbringer følgende:

  • sygesikringsbevis
  • billedlegitimation
  • du skal inden 3. august have betalt depositum, se fremsendte velkomstbrev sendt til din e-boks.

Mødetid

Der er velkomst og introduktion for alle 2-årige hf-kursister mandag 7. august kl. 9.00. Hf-enkelfagskursister kl. 8.30, og nye avu- og fvu-kursister møder kl. 10. For nye kursister vil de første par timer gå med introduktion, udlevering og opsætning af iPad og rundvisning.
Kursister, der også gik på VUC Syd sidste år, møder til normal undervisning i forhold til deres skema for 2017-18.

Studiekort

Alle kursister skal have et studiekort. Du får dit ved kursusstart. Med studiekortet kan du få god rabat i Kulturcafé - men husk at tanke det op først. Det kan du gøre med dit dankort via kulturcafe.vucsyd.dk/ - du logger ind med den kode, som du også bruger til MitVUC. Koden hertil samt dit kursistnummer får du udleveret ved start.

Spørgsmål?

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kigge i vores FAQ på vores hjemmeside eller tage fat i lærere og vejledere, når du er startet.

Vi glæder os til at byde dig velkommen!