Garvet skolemand i front for VUC Syd

John Egebjerg-Johansen bliver ny, fungerende direktør for VUC Syd. Han afløser Asbjørn Nielsen, der fra august skal stå i spidsen for efterskolernes deltagelse i DGI’s landsstævne 2021.

Som fungerende direktør får John Egebjerg-Johansen ansvar for at sikre den daglige drift og holde momentum i gennemførelsen af VUC Syds genopretningsplan, indtil en ny permanent direktør er ansat.

Efter en lang karriere i den danske uddannelsesvæsen, der blandt andet tæller 21 år som direktør for erhvervsskolen Herningsholm, har John Egebjerg-Johansen optimale forudsætninger for at løfte opgaven, vurderer Laust Joen Jakobsen, formand for det midlertidige styre.

”Vi får med John Egebjerg-Johansen en meget driftssikker leder, der kan gå ind i opgaven fra dag ét. Han har lang erfaring med genopretning af skoler og som kan derfor gå aktivt ind og understøtte genopbygningen af VUC Syd i en overgangsperiode, indtil en ny direktør eransat”, siger Laust Joen Jakobsen.

John Egebjerg-Johansen ser selv frem til at bringe sin erfaring i spil på VUC Syd.

”Der ligger et solidt forarbejde og en klar plan for skolen. Sammen med medarbejderne og ledergruppen gælder det nu om at sikre, at vi når i mål med de projekter, der er sat i gang – samtidig med at vi sikrer en velfungerende skole og god uddannelse til vores kursister. Det ser jeg frem til at kaste kræfterne ind i, siger John Egebjerg-Johansen.

Laust Joen Jakobsen forventer at rekrutteringen af en ny permanent direktør vil falde på plads i løbet af efteråret.

Kort om John Egebjerg-Johansen

• Direktør for Erhvervsskolen Herningsholm (1996-2017).
  • Uddannet ingeniør med en master i offentlig ledelse fra SDU (2004).
  • Har været medlem af en række ministerielle arbejdsgrupper og bestyrelser, herunder bl.a. koncernbestyrelsen i Jyske Bank (2011-2015).

Yderligere oplysninger:
Laust Joen Jakobsen, bestyrelsesformand, telefon: 4189 7007