Karsten får legat for sin eksemplariske indsats

fremtiden er din

Det er vigtigt at være nysgerrig og flittig under uddannelse - og gør man en ekstra indsats kan det endda give bonus i kroner og øre. Karsten Jørgensen, hf-elev i Aabenraa, har for nylig modtaget et legat på 2.500 kroner fra 3. November Fonden.


Karsten er i fuld gang med andet år på sin hf og har planer om at tage en uddannelse på Erhvervsakademi Sydvest i Sønderborg, når hf-huen er på plads til sommer. 

- Jeg var ekstremt stolt over at blive indstillet til legatet af mine lærere og faktisk også utroligt overrasket. Jeg havde slet ikke forventet noget i den stil, så det var lidt overvældende. Jeg er glad for, at mine lærere har lagt mærke til, hvor hårdt jeg arbejder for min uddannelse hver eneste dag, siger Karsten Jørgensen.

Efter folkeskolen havde Karsten ikke et eksamensbevis, som kunne bruges til så meget. De første år gik derfor med produktionsskole, inden han prøvede lykken med at uddanne sig som kok. Da det var svært at finde elevplads, overvejede Karsten sine muligheder og startede på VUC Syd for at rette op på karakteren fra folkeskolen og få flere muligheder. Siden da har Karsten genvundet troen på egne evner.

- På VUC Syd fandt jeg ud af, at jeg kunne meget mere, end jeg havde fået indtryk af i min tid i folkeskolen. Jeg fik pludselig langt bedre karakterer. Mine lærere på VUC Syd har gjort en kæmpe forskel for mig. Uden dem ville jeg nok ikke være i gang med hf nu med udsigt til at læse videre, siger Karsten.

- Jeg sparer op til at købe en bil, så legatet falder på et tørt sted, fortæller Karsten, der ved siden af sin hf også arbejder på en tankstation.

Karsten blev indstillet til legatet fra 3. November Fonden af sine lærere, der beskriver ham som pligtopfyldende, nysgerrig, engageret, vellidt og en inspiration for de øvrige kursister.

Læs den fulde indstilling nedenfor.

 

 

Legat

  • Lærernes indstilling af Karsten

    Karsten er altid positiv, velforberedt og engageret i undervisningen. Han er særdeles pligtopfyldende, og har stort set ingen fraværsdage. Han er desuden vellidt af såvel klassekammerater som lærere. Han har gennemgået en stor udvikling både fagligt og personligt i den tid han har gået på VUC. Han tager i høj grad ansvar for sin egen læring og er i stigende grad studieparat. Han er videbegærlig og altid nysgerrig i forhold til det faglige stof. Hans indstilling til skolearbejdet er eksemplarisk og til inspiration for de øvrige kursister.