Sønderjysk uddannelsesprofil bliver ny direktør for VUC Syd

fremtiden er din

Efter 15 år som vicedirektør på EUC Syd i Sønderborg skal Bente Lyck-Damgaard fra 1. december stå i spidsen for at genopbygge og videreudvikle VUC Syd.

Bente Lyck-Damgaard er uddannet økonom og har derudover en master i uddannelsesledelse fra Leicester Universitet. På EUC Syd har hun blandt andet været ansvarlig for htx-uddannelsen og den internationale IB-uddannelse. Derudover er hun formand for Erhvervskvinder i Syd og med i en række uddannelsesnetværk og bestyrelser.

Ifølge næstformand for det midlertidige styre Ulla Koch har Bente Lyck-Damgaard dermed stærke forudsætninger for at løfte VUC Syd og skabe fornyet positiv stemning om voksenuddannelserne i Sønderjylland. ”Bente kender rammevilkårene for uddannelsessektoren og hun har erfaring med at tilpasse pressede uddannelsesområder og samtidig skabe god trivsel. Og så har hun har et dybt lokalt kendskab og tung ledelseserfaring. Derfor er det også et enigt ansættelsesudvalg, der har valgt at pege på Bente.”

Bente Lyck-Damgaard er både stolt og glad over nu at skulle tegne VUC Syd. ”VUC Syd har en meget vigtig opgave i det sønderjyske med at sikre, at der fortsat er et stærkt alternativ til ungdomsuddannelserne til dem, som har behov for det. Derudover ser jeg meget frem til at møde alle medarbejderne, som til trods for den turbulens, skolen har været igennem, er blevet ved med at brænde for kursisterne og gøre en forskel hver dag. Der er virkelig noget at bygge videre på, og det ser jeg frem til at stille mig i spidsen for”, siger Bente Lyck-Damgaard.

Konstitueret direktør John Egebjerg-Johansen fortsætter indtil d 1. december, hvorefter han i en overgangsperiode vil fungere som rådgiver for Bente Lyck-Damgaard.

Næstformand, Ulla Koch, telefon: 29 74 10 51

Tiltrædende direktør, Bente Lyck-Damgaard, telefon: 51 31 47 27